Ny hästtransport !!!

Förra helgen var jag till Västerås och köpte ny hästtransport , det vart en grön värmlandsvagn med sadelskåp årsmodell 2003.
Carina var så snäll och följde med mig så jag slapp åka ensam "tack Carina".
Vi åkte på lördag och på vägen ner stannade vi bla.  till på Dollar i söderhamn och övernattade på ett jätte trevligt hotell i Sala .shit sådan mysig stad Sala är väll värt ett besök, sedan fortastte vi vidare på söndag morgon och hämtade transporten och på hemvägen hann vi med att att stanna till på IKEA i Valbo .
Jag trodde att det inte skulle vara nått större problem att hitta boende den här årstiden men vart ganska snart varse att det inte skulle bli så lätt när jag ringt två vandrarhem ett i Sala ,  ett i Västerås och båda två var fullbokade . Fick hjälp av min snälla mor som sökte på nätet förmedlade telefonnumer till mig , när jag ringt de första två ställena hon hittat och de visade sig att det var fullbokat påpekade hon att det är kankse bra om man kollar upp såndana saker som boende innan man åker och inte när man kommit halvvägs.

Redan på Måndamorgon var det dags för Cherokee och Cassis att prova sin nya transport då jag åkte till klinken för att kolla deras tänder.  Cherokee som normalt lastar sig själv ville inte gå in i sin nya fina transport det tog hela 15 minuter att lasta men som tur var Cassis jätte duktig och gick in på en gång så kom iväg i tid ändå.

Som tur var det inte nått större fel på deras tänder Cherokee hade en hake och en liten vargtand som hon drog och på Cassis tog hon bort två varg tänder men hon tyckte att båda hästarna såg bra ut och Cherokee tyckte hon inte behövde kollas mer än varanat år men Cassis som är yngre bör kollas varje år eftersom det händer mera med tänderna på unghästar.



Kommentarer
Postat av: olina

vad roligt med den nya transporten! :)

2009-10-10 @ 20:00:25
Postat av: Sofie

Förstår att du är nöjd med nya transporten! Den var fin! :)

2009-10-21 @ 21:04:13
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Elisabeth



Var ett tag sedan jag var in här och vad mycket som hänt. Första ridturen och ny transport :) Grattis!

2009-11-20 @ 10:15:22
URL: http://eharstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0