Vilket skitväder!

Idag vill man inte gärna gå utanför dörren vilket ruskväder både blåser och regnar, alla hästarna står som tur är inne i den härliga stallvärmen och det har dom gjort hela dagen så dom är varma och goa =).  Idag har Cassis fått inviga sitt nya stall ( skogsstallet där  Gismo bodde) och hon verkar trivas bra där. 

I fredags åkte jag och Cherokee till Östersund på tävling Carina följde också med och hjälpte till
 "TACK SNÄLLA CARINA ".  Tävlade både Fredag, Lördag óch det gick jätte bra fyra fina rundor , även fast vi fick en vägran i var klass på fredagen så kändes Cherokee jätte fin . Lördagens klasser gick ännu bättre tyvärr fick vi ett tidsfel i första klassen och en rivning i omhoppningen i andra klassen. Men Cherokee kändes super fin och det flöt på jag tror att det var våra bästa rundor på väldigt länge eller kanske någonsin,  som man säger hellre en bra runda med nått pet än en dålig nollrunda =) är verkligen jätte nöjd.
Men det var nära att vi inte skulle komma iväg eftersom tävlingen hölls på gräsbana var det ett måste att ha brodd .  Jag hade dagen innan varit och köpt gräsbroddar och gängtapp, innan vi åkte skulle jag ställa iordning  så det skulle vara lätt  att skruva i brodden när jag kommit fram eftersom att jag inte ville att Cherokee skulle åka med så höga brodd i transporten. Det visade sig att jag hade köpt fel storlek på broddden så dom gick inte i hållen och. Men som tur var så fick  Lennart låna en borr av  grannen som han kunde borra upp hållen så att brodden passade. Alltid måste det jävlas lite förra gången jag var i Östersund och tävlade var det koplingen på  bilen som pajade =P så att jag och Cherokee fick lifta hem till Ramsele hihi.


Bay bay!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Verkligen roligt att det gick så bra i Östersund!

Då är ni laddade för Matfors :)



Kram*

2009-06-16 @ 08:51:21
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0