Har världens bästa arbetskamrat!!

Kommit på att jag har den stora äran att jobba men den mest lojala, trevliga , arbetsvilliga arbetskompis som man kan ha och han heter Cherokee.
Nu när det är läger och många uteritter så är det verkligen skönt att ha Cherokee han gör verkligen att jätte bra jobb som ledarhäst är lugn och trygg och då blir resten av hästarna de också , jag känner honom så bra att jag kan helt och koncentrera mig på gruppen och kan anpassa tempot i varje gångart så att de passar gruppen jag rider ut med om jag rider ut med ponnisarna travar och galopperar han i deras tempo fast jag vet att han tycker det är lite tråkigt att galoppera så sakta.

Har också upptäckt att det går mycket bättre att rida honom barbaka i grimma än träns att han lyssnar bättre var lite osäker om han skulle lyssna på mig utan träns om nån annan häst skulle galoppera om honom men han lyssnar bättre och ja skumpar inte lika mycket när jag rider utan träns. Har någon nån förklaring på hur jag kan skumpa mindre när jag rider utan träns?

Ha en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Grattis till att ha en sådan kompis och grattis till din häst som har dig! En gissning skulle kunna vara att han spänner sin rygg när du har tränset och inte gör det när du rider utan. Hästens känsliga mun har ju samband med resten av kroppen och man vet ju inte vad kroppen har för minnen.. Zapatera var likadan :)

2010-07-07 @ 08:21:25
URL: http://eharstrom.blogspot.com
Postat av: Maria J

Tack så mycket Elisabeth är nog som du säger att han spänner sig när jag rider med träns.

2010-07-07 @ 12:24:56
URL: http:// miamariaj.blogg.se/
Postat av: Sofie

Härligt att du har en sån fin häst :)

2010-08-11 @ 11:31:12
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0