En kaotisk morgon på ranchen!!!

Som vanligt blir det inte som man planerar när man bor på en hästgård , jag skulle kliva upp tidigt så att jag skulle kunna äta frukost i lugn och ro innan jag skulle åka till träningen, men när jag skulle sätta mig till ro och äta slängde jag en blick ut genom fönstret fick då se att stängslet var ner rivet och alla hästar var lösa, var bara att slänga på sig kläderna och springa ut.  Det var när jag kom ut jag såg att  Morsk ( arabhingsten) också var lös, han gick så nöjt på stallplanen tillsammans med Ninni , Raisa och Snorkfröken men följde snällt efter mig när jag gick före med foderhinken.  Vem vet vad han har pysslat med kanske blir många föl nästa sommar som tur är har han redan betäckt Raisa och Ninni. Det gick snabbt att fånga in hästarna med hjälp av foder så jag hann i tid till träningen.   

Det var jätte kul att komma igång och träna dressyr igen efter nästan två månaders uppehåll Åsa är verkligen jätte duktig och trotts det långa uppehållet sköte sig Cherokee över all förväntan.


Tjo hej!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoppas han satte på Susand oxå, hihi Skulle säket bli ett underbart föl :D



Roligt att det gick bra på träningen idag!



Kram
*

2008-10-11 @ 14:04:50
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Emma olsson

Vilken tur att det gick fort att samla in hästarna !!

2008-10-11 @ 18:55:30
Postat av: Frun

Blir det några dressyrtävlingar framöver också =)

2008-10-12 @ 15:08:55
Postat av: Maria

Kanske har funderat lite på det



2008-10-12 @ 17:46:17
Postat av: Sofie

TACK snälla Maria för all hjälp helgen!

Du är en ängel!

Kram

2008-10-13 @ 07:31:58
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0